Golf: Sponsorzy się wycofują - Woods w kłopotach

Nie trzeba było długo czekać na reakcje firm sponsorujących najsłynniejszego golfistę świata, kiedy ten ogłosił zawieszenie na czas nieokreślony swojej zawodowej kariery. Jako pierwsze od Woodsa zdystansowało się Gillette, potem z ?usług? marketingowych zawodnika postanowiło zrezygnować Accenture.
Gilette podpisało kontrakt ze sportowcem w 2007 r. Teraz reklamy telewizyjne i prasowe z udziałem Woodsa to już przeszłość. Rzecznik prasowy firmy Damon Jones, stwierdził: "Nasze działania idą w zgodzie w życzeniem Tigera, by usunąć się na jakiś czas z życia publicznego."

W zeszłym tygodniu media obiegła wiadomość o wycofaniu ze sprzedaży napoju energetycznego Tiger Focus, jednak jak zapewniali przedstawiciele firmy Gatorade taka decyzja zapadła jeszcze przed ujawnieniem afery obyczajowej z udziałem najlepszego golfisty świata i nie miały nic wspólnego z jego osobistym życiem.

Wraz z początkiem nowego tygodnia, na Tigera czekała kolejna niemiła wiadomość. Firma Accenture, największe na świecie przedsiębiorstwo outsourcingowe i konsultingowe w dziedzinie zarządzania i wysokich technologii, ogłosiła koniec swojej współpracy z golfistą.

W oficjalnym oświadczeniu padło stwierdzenie, że golfista "nie jest już godnym reprezentantem firmy". Mark Steinberg, agent Woodsa stwierdził: "Jesteśmy rozczarowani, ale szanujemy ich decyzję."

Co z innymi sponsorami? AT&T, amerykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne, jest obecnie na etapie "analizy umowy" ze sportowcem. Murem za golfistą jak na razie stoi jeden z jego głównych partnerów - firma Nike - która udzieliła Woodsowi swojego "pełnego poparcia".

Najważniejsze informacje o zawodnikach i turniejach golfa »