Wystartuj w Biegu św. Mikołaja: W niedzielę 8 grudnia zapraszamy na pl. Solny na akcję charytatywną

Nie będzie liczył się dystans, nie będzie liczył się czas. Ważne, by zrobić choć parę okrążeń wokół pl. Solnego i wesprzeć Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci. Biegiem św. Mikołaja wspieramy 10. edycję Fabryki św. Mikołaja - akcję charytatywną ?Gazety?

Fabrykę św. Mikołaja organizujemy już dziesiąty rok z rzędu. Cel akcji: zbiórka pieniędzy i pomoc najbardziej potrzebującym, czyli dzieciom.

Co roku przed świętami Bożego Narodzenia kwestujemy u naszych partnerów - sponsorów, czyli we wrocławskich, dolnośląskich, a czasem i leżących poza naszym regionem firmach. Zgromadzone pieniądze wydajemy następnie na zakup paczek dla 1000 najbardziej potrzebujących wrocławskich dzieci. Pozostałe środki przeznaczamy na inwestycje w placówkach, które świadczą pomoc dzieciom. W poprzednich latach zgromadziliśmy i wydaliśmy na te cele ponad 900 tys. zł!

W jubileuszowym dla Fabryki roku znów kupimy 1000 paczek, pomożemy także w wykończeniu pomieszczeń przychodni Wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci, która powstaje przy ul. Jedności Narodowej.

By włączyć w akcję pomocy jak najwięcej osób, w tym roku po raz pierwszy, wspólnie ze stowarzyszeniem Pro-Run i Fundacją Wspierania Organizacji Pozarządowych UMBRELLA, organizujemy dodatkową imprezę - Bieg św. Mikołaja. W niedzielę 8 grudnia wokół placu Solnego wytyczona zostanie okrężna trasa, licząca niecałe 300 metrów, na której przez trzy godziny (od 11 do 14) będzie odbywał się bieg.

- Nie ma znaczenia, czy ktoś jest doświadczonym maratończykiem, czy dopiero swoją przygodę z bieganiem rozpoczyna. W naszej zabawie będzie miejsce dla każdego. Jedynym warunkiem wzięcia udziału w biegu będzie wrzucenie dowolnej kwoty do skarbonki, w której będziemy zbierali pieniądze dla hospicjum. Potem każdy będzie mógł przebiec dystans, który mu odpowiada - zaprasza Mikołaj Chrzan, redaktor naczelny "Gazety Wyborczej" we Wrocławiu.

Dystansy i czasy poszczególnych osób nie posłużą do stworzenia listy wyników - to zabawa, nie wyścig. Organizatorzy zapewnią jednak urządzenia, dzięki którym uda się zliczyć wszystkie przebiegnięte przez uczestników kilometry.

- Liczymy, że oprócz datków od samych biegaczy znajdziemy sponsorów, którzy za każdy przebiegnięty na placu Solnym kilometr wpłacą określoną kwotę na rzecz hospicjum - opowiada Joanna Książek z "Gazety Wyborczej" we Wrocławiu, biegaczka i pomysłodawczyni imprezy na placu Solnym.

Obecnie na koncie Fabryki św. Mikołaja mamy już pieniądze od 16 sponsorów - to ponad 142 tys. zł! Kim są nasi darczyńcy? Wpłatę 50 tys. zł zadeklarował Złoty Sponsor - firma Profit Development SA, a Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja SA - drugi Złoty Sponsor - wesprze Fabrykę św. Mikołaja kwotą 35 tys. zł.

Do pomocy Fabryce św. Mikołaja włączyli się też: Dom Aukcyjny Dawro, Kancelaria Prawna Schampera, Dubis, Zając i Wspólnicy sp.k., Neo24.pl, Temar Deweloper SKA, Kaufland, Jeronimo Martins Polska - właściciel sieci sklepów Biedronka, Viessmann Sp. z o.o., Cargill Poland Sp. z o.o., Multi Grupa, Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu, Szkoła Języka Angielskiego International House, Awbud-Deweloper Sp. z o.o., PR Expert oraz PPH Aro Karoń Sp. J.

Firmy zainteresowane dołączeniem do grona sponsorów Fabryki św. Mikołaja prosimy o kontakt z Agnieszką Iwanowską, która w "Gazecie Wyborczej" we Wrocławiu zajmuje się akcją (agnieszka.iwanowska@wroclaw.agora.pl).

Natomiast osoby zainteresowane współpracą przy Biegu św. Mikołaja prosimy o kontakt z Joanną Książek (joanna.ksiazek@wroclaw.agora.pl).

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.